Zalety Facebook Ads

Media społecznościowe to miejsce w którym spędzamy mnóstwo czasu. Rozmawiamy ze znajomymi, udostępniamy informacje, podajemy dane personalne, zaznaczamy to co lubimy, komentujemy. To ogromna baza informacji na temat naszej osoby, która może być świetnie wykorzystana przez reklamodawców.

Dzisiaj pragniemy przedstawić cztery podstawowe zalety usługi Facebook Ads i zachęcić mikro i makro przedsiębiorców do skorzystania z tej formy reklamowania swoich produktów oraz usług.

Facebook Ads pozwala na dowolne stargetowanie reklamy
Podstawową zaletą systemu reklamowego Facebooka jest możliwość wyboru grupy odbiorców danej reklamy. Dzięki temu, możemy dotrzeć tylko i wyłącznie do osób, które faktycznie mogą być zainteresowane danym tematem.

Dla przykładu: właściciel sklepu zoologicznego może promować swoje produkty tylko i wyłącznie wśród osób, które polubiły strony traktujące o zwierzętach. Dzięki temu zwiększamy prawdopodobieństwo dotarcia do grupy docelowej.

Reklamę można targetować również ze względu na lokalizację, płeć, zainteresowania czy nawet status związku. Pod tym względem – możliwości są naprawdę nieograniczone.

Facebook Ads, czyli pracuj na takim budżecie jakim chcesz
Twoja kampania reklamowa może kosztować zarówno kilka złotych, jak i kilkadziesiąt tysięcy. Nie ma żadnych ograniczeń, dzięki czemu ten kanał może być z powodzeniem wykorzystywany przez dosłownie każdą firmę – niezależnie od jej wielkości i kapitału.

Co więcej, możemy ustalać maksymalne stawki za przekierowanie, wyświetlenie czy też polubienie. Dzięki temu, nigdy nie zapłacimy za daną akcję więcej, niż chcemy.

To czyni Facebook Ads formą reklamy, która niejako gwarantuje opłacalność. Wszak, jeśli koszt jednorazowego przekierowania będzie zbyt wysoki – reklama po prostu się nie wyświetli.

Facebook Ads, czyli nieograniczone zasięgi
Czy wiesz, że Facebook to ponad 2 miliardy aktywnych użytkowników? Żaden inny portal społecznościowy nie koncentruje w jednym miejscu tak wielu użytkowników. Dzięki temu – potencjał Facebooka jest po prostu OGROMNY.

Odpowiednie targetowanie reklamy umożliwi nam dotarcie do naprawdę szerokiego grona odbiorców.

Facebook Ads, czyli postaw sobie cel
Jedną z najczęściej wybieranych przez marketerów opcji kampanii jest – kampania zorientowana na cel. Co to oznacza? Ustawiamy cel, tj. ilość polubień, przekierowań, wyświetleń czy nawet transakcji. Po tym czasie, kampania reklamowa automatycznie się kończy.

Facebook Ads, czyli dostęp do ogromnej bazy statystyk
W menadżerze reklam Facebooka mamy do dyspozycji mnóstwo różnych informacji. Dzięki nim możemy bardzo szybko oszacować opłacalność danej kampanii reklamowej.

Zaawansowany panel automatycznie przelicza koszt wykonania danej akcji, zachowania userów oraz efekt. Natychmiastowy podgląd pozwala nam na wprowadzenie modyfikacji na bieżąco.

 

Oczywiście, reklama Facebook Ads ma również kilka wad. Jedną z nich jest konieczność testowania. Ciągle musimy monitorować – jakie są efekty, czy dany komunikat jest skuteczny, czy reklama wyświetla się poprawnie itd.

 

Dodaj komentarz