Kluczowe elementy w pozycjonowaniu w 2018 roku

Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach to proces, który bezustannie ewoluuje. Uwarunkowane jest to przez zmiany zachodzące w algorytmie wyszukiwarki. Poznaj trzy najbardziej istotne elementy pozycjonowania w 2018 roku. Kolejność nie jest przypadkowa.

  1. Optymalizacja on-site
    Termin „optymalizacji on-site” jest bardzo różnie interpretowany przez pozycjonerów. Niektórzy uważają, że wystarczy nadać właściwe znaczniki w tekście, wprowadzić spis treści i zorganizować sitemapę. Inni natomiast idą znacznie dalej, i poprzez optymalizację on-site rozumieją dosłownie wszystko to, co związane ze stroną Internetową. Niektóre agencje sugerują wręcz swoim klientom, aby całkowicie przebudować stronę. Wszak, niekiedy łatwiej zbudować coś od nowa, aniżeli modyfikować twór niezorientowanego webmastera.
  2. Content.
    W 2018 roku, powiedzenie „content is king” nabiera jeszcze większego znaczenia. Ilość treści na stronach internetowych jest kluczowa dla rankingu. O ile jeszcze przed kilkoma laty zlecano tanie teksty pozycjonerskie na 1000 znaków, to dzisiejsze minimum jest co najmniej kilkukrotnie wyższe. Nierzadko, spotyka się teksty pozycjonerskie na kilkadziesiąt tysięcy znaków.

    Podobnie jest zresztą z pozyskiwaniem linków. Im więcej treści mają wokół, tym znacznie lepiej. Dlatego też, linki z katalogów czy for mają znacznie mniejszą wartość od linków z artykułów sponsorowanych.

  3. Linki.
    Linki, które prowadzą do naszej witryny są bardzo ważne. Niestety (a może i stety) rola linkowania cały czas słabnie. Algorytm wyszukiwarki doskonale radzi sobie z oceną niskiej wartości linków, przez co koszty link buildingu stale rosną. W 2018 roku królują linki pozyskiwane z artykułów sponsorowanych. Sporym zainteresowaniem cieszy się platforma WordPress.

Jakie zmiany czekają nas w przyszłości?
Pozycjonowanie stron internetowych to specyficzna branża, która premiuje osoby bezustannie testujące i edukujące się. Tutaj, chwila przerwy doprowadza do sytuacji, że stajemy się po prostu nieskuteczni. Dlatego też, aby być dobrym pozycjonerem – musisz stale się rozwijać, testować i weryfikować.

Nie inaczej będzie w 2019 roku. Najpotężniejsza wyszukiwarka w Polsce, Google już teraz zapowiada zmiany w algorytmie. Cel jest jeden – jeszcze lepsze dopasowanie wyników wyszukiwania. Niestety, wiąże się to ze zmianami strategi i prawdopodobnie – podniesieniem kosztów pozycjonowania. Dlaczego?

Przede wszystkim, zapowiedziano, że zróżnicowane zostaną wyniki mobilne (konieczność zmian w strukturze mobilnej wersji strony). Wszystko po to, aby premiować strony responsywne.

Dodatkowo, przy ocenie jakości witryny będą brane takie czynniki jak treść (kluczowa, dlatego też wiąże się to z koniecznością pisania/zamawiania jeszcze lepszych i dłuższych artykułów) oraz autorytet budowany przez inne witryny (lokalizacja odnośników prowadzących do strony).

Prawdopodobnym jest również to, że rola linków pochodzących z ogólnodostępnych miejscówek stanie się jeszcze mniejsza.

Jak zmiany w pozycjonowaniu wpływają na branżę?
Pozycjonowanie stron internetowych to branża, która z roku na rok staje się coraz trudniejsza. Naprawdę skutecznych fachowców na rynku jest niewielu, dlatego też ich płace bezustannie szybują ku górze. Naprawdę dobry pozycjoner zarabia w agencji ponad 10.000 złotych. Najlepsi jednak pracują na własny rachunek i korzystają z ofert programów partnerskich (nieograniczone zyski).

Dodaj komentarz