Content is king, czyli jak aktualnie wygląda pozycjonowanie stron internetowych?

Algorytmy wyszukiwarki Google cały czas są uaktualniane. Zmiany mają na celu lepsze dopasowanie wyników i uniemożliwienie sztywnego podbijania pozycji. Oczywiście, nie oznacza to, że pozycjonowanie przestaje istnieć. Po prostu zmieniają się czynniki rankingowe.

Już od kilku dobrych lat można zauważyć rosnące znaczenie wartości treści. Dzisiaj wypozycjonowanie strony pozbawionej sporej ilości tekstu jest niezwykle trudne. Co to oznacza?

Content is KING, czyli jak pozycjonować stronę internetową?
Niemal każdy, pozycjonowany sklep internetowy ma swojego bloga. Nie jest to bynajmniej zabieg wprowadzony stricte pod użytkownika. Jest to sprytny sposób na – mówiąc kolokwialnie – przemycenie tekstu.

Obszerne artykuły w obrębie danej witryny mają bowiem dobry wpływ na pozycje pozostałych podstron. Liczne testy – dobitnie wskazują na fakt, iż im więcej treści, tym lepiej.

Rzecz jasna, nie chodzi o to, by na stronie pojawiały się bezwartościowe artykuły. Content ma być wysokiej wartości i nawiązywać tematycznie do strony internetowej. Dlatego też wspaniałym pomysłem na wzbogacenie serwisu jest prowadzenie prostego, acz obfitego w treści bloga poradnikowego.

Na przykładzie sklepu z akcesoriami rolniczymi, można tworzyć wpisy nt. upraw konkretnych roślin, opisach sadzonek i wielu, wielu innych. Kreatywny i co najważniejsze merytoryczny copywriter powinien sobie z tym świetnie poradzić.

Oczywiście, powiedzenie „content is king” nie odnosi się tylko i wyłącznie do sklepów. Dotyczy także innych witryn internetowych.

Dlaczego warto wyczerpać temat?
W ostatnim czasie bardzo dużo mówi się o tym, że Google promuje serwisy duże – zawierające niezliczoną ilość artykułów i publikacji tematycznych. Można w bardzo łatwy sposób zaobserwować, że wyszukiwarki mają po prostu większe zaufanie do tego typu witryn. Wszak, liczba treści – jest niejako wyznacznikiem jakości strony.

Z tego też względu, jednym z procesów, które należy realizować pozycjonując stronę jest REGULARNE DODAWANIE NOWYCH TREŚCI.

I choć jest to tylko teza (nie potwierdzona wiarygodnym testem) to wydaje się być ona całkiem prawdopodobna, biorąc pod uwagę ostatnie zawirowania w serpach.

Jak tworzyć treści na stronę/bloga?
Tworząc treści na stronę firmową/bloga/sklep/inną witrynę należy pamiętać, że tekst musi mieć wartość zarówno dla użytkownika, jak i wyszukiwarki. Z tego też względu, konieczny jest szczegółowy research słów kluczowych.

Ich dobór jest bardzo ważny. Narzędzia wskażą nam jakie frazy wpisywane są najczęściej, co nie tylko ułatwi wybór tematów, ale także zasugeruje jak powinna wyglądać struktura artykułu.

Należy mieć jednak na uwadze, że tworzone treści muszą wyglądać możliwie jak najbardziej naturalnie, tj. wstawianie wyszukiwanych fraz takich jak „szewc Warszawa” czy też „restauracja Starogard Gdański” może skończyć się karą. Google doskonale radzi sobie z odmianą słów, dlatego też optymalnie jest użyć zwrotów „Szewc w Warszawie” czy też „Restauracja w Starogardzie Gdańskim”. Tyczy się to nie tylko tekstu, ale także słów kluczowych.

Artykuły i ich długość
Jednym z najczęściej poruszanych wątków na szkoleniach z content marketingu jest długość tworzonych treści.

Jeszcze niedawno doskonale sprawdzały się krótkie notki, tj. 1000-2000 znaków ze spacjami. Dzisiaj, gdy Google dosyć mocno nasyciło się tego typu publikacjami – premiowane są znacznie dłuższe artykuły. Można wyjść z założenia, że im dłuższa publikacja, tym lepiej.

Dodaj komentarz